sepehrtire.com

بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟

یکی از سوالاتی که پیش از خرید لاستیک خودرو ذهن همه ما را درگیر می‌کند؛ این است که بهترین مارک لاستیک ایرانی کدام است؟ و کدام برند دارای کیفیت‌ و عملکرد بهتری است؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانیم چه عواملی در تعیین برتری یک لاستیک تاثیر گذار هستند. به این ترتیب می‌توانیم با مقایسه این ویژگی‌ها، بهترین لاستیک ایرانی را انتخاب کنیم.

در انتها لیستی از نرم‌ترین لاستیک ایرانی، با کیفیت‌ترین لاستیک ایرانی و بهترین برند لاستیک ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین برند لاستیک ایرانی کدام است؟

یکی از قطعات مصرفی و استهلاکی خودرو که نقش قابل توجهی در رانندگی و عملکرد صحیح ماشین دارد، لاستیک خودرو است. در صورتی که لاستیک‌های خودرو از ابتدا کیفیت لازم را نداشته باشند، این احتمال وجود دارد که در هنگام رانندگی مشکلاتی به وجود آمده و حتی خطر تصادف نیز افزایش پیدا کند. از این ‌روی انتخاب یک لاستیک با کیفیت بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

قیمت، کیفیت ساخت، ضمانت و طول عمر لاستیک از جمله عوامل تعیین کننده در خرید لاستیک می‌باشند.

همانطور که می‌دانید لاستیک‌های ایرانی و خارجی در برندها و کیفیت‌های مختلف در بازار ارائه می‌شوند، لاستیک‌های ایرانی می‌توانند از لحاظ کیفیت با لاستیک‌های چینی و هندی رقابت کنند و از آن‌ها پیشی بگیرند، همچنین در برابر لاستیک‌های اروپایی و کره‌ای از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به لیست بهترین لاستیک ایرانی موجود در بازار بیندازیم تا راحت‌تر بتوانیم لاستیک مورد نظر خود را خریداری کنیم.

مارک‌های بارز، کویر تایر، یزد تایر، گلدستون، ایران تایر و دنا از جمله بهترین برندهای لاستیک ایرانی هستند. که در ادامه به معرفی این مارک‌ها می‌پردازیم.

بهترین لاستیک ایرانی بارز

 

لاستیک بارز

بارز را می‌توان به نوعی بهترین مارک لاستیک ایرانی دانست. در واقع لاستیک‌های بارز، از کیفیت عالی برخوردار هستند و طول عمر قابل توجهی دارند. از این روی اگر به دنبال خرید بهترین برند لاستیک ایرانی هستید، بارز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

شرکت بارز برای تولید لاستیک‌های سواری خود از فناوری شرکت مارگونی ایتالیا استفاده می‌کند؛ و برای تولید لاستیک‌های باری خود از فناوری شرکت کنتیننتال آلمان استفاده می‌کند. این موضوع باعث شده تا لاستیک‌های تولیدی شرکت بارز کیفیت بسیار خوبی را داشته باشند. و مصرف کننده‌های بسیاری خواهان استفاده از محصولات این شرکت باشند.

کیفیت بالای تایرهای تولیدی شرکت بارز باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خودروسازی داخلی از لاستیک‌های این برند برای محصولات تولیدی خود استفاده کنند. لاستیک‌های بارز برای بسیاری از اتومیبل‌های ایرانی مثل سراتو، تندر90، ساندرو و استپ‌وی به عنوان لاستیک فابریک استفاده شده است.

شرکت بارز اقدام به تولید تایرهای سواری برای رینگ های 16، 17و 18 اینچی کرده است. قیمت مناسب این لاستیک‌ها و کیفیت خوب آن‌ها باعث شده تا بسیاری از دارندگان اتومبیل‌های خارجی از آن‌ها به عنوان لاستیک جایگزین برای اتومبیل‌های خود استفاده کنند.

مدت گارانتی لاستیک ایرانی بارز، 30 ماه اعلام شده است. این زمان برای تایرهای کشاورزی ۳۶ ماه است. و برای کلیه محصولات تولیدی بعد از سال ۲۰۲۲ میلادی، مدت زمان خدمات پس از فروش ۶۰ ماه می باشد. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات پس از فروش لاستیک بارز از شرایط مندرج در آن مطلع شوید.

سپهر تایر تمام تلاش خود را کرده است، تا بهترین قیمت و کیفیت را به شما مشتریان گرامی ارائه دهد. شما می‌توانید جهت مشاهده انواع تایرهای بارز به صفحه لاستیک بارز مراجعه نمایید. و اطلاعات و قیمت انواع سایزها و گل‌ها را مشاهده نمایید.

بهترین لاستیک ایرانی کویر تایر

لاستیک کویر تایر

برای لذت بردن از رانندگی و امنیت در جاده‌ها، کویر تایر بهترین مارک لاستیک ایرانی است.  لاستیک کویر از جمله لاستیک های استاندارد و همچنین با کیفیت است که با توجه به عملکرد بسیار خوب خود و البته عمر طولانی توانسته نظر بسیاری از مصرف کنندگان لاستیک را جلب نماید. این شرکت برای طراحی و تولید تایرهای خود از به روزترین فناوری‌های شرکت‌های اروپایی و ژاپنی استفاده می‌کند. و همین موضوع باعث شده؛ تایرهای تولیدی شرکت کویر کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. به علاوه خدمات پس از فروش لاستیک ایرانی کویر تایر، بسیار عالی بوده و تولیدات این برند در ایران، مطابق با استانداردهای روز دنیا و به کارگیری جدیدترین فناوری، انجام می‌شود.

این شرکت اقدام به تولید لاستیک برای رینگ های 16، 17، 18 و 19 اینچی کرده است. همین موضوع باعث شده تا کویر تایر یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید لاستیک اسپرت برای خودروهای وارداتی باشد.

کویر تایر برای اتومبیل‌های خارجی مثل سانتافه، جک S7، نیسان قشقایی، هیوندای توسان، کیا اسپورتج و ویتارا لاستیک‌های با قیمت مناسب و عملکرد و کیفیت بسیار بالایی تولید کرده است.

کویرتایر کلیه محصولات خود را به مدت چهار سال ضمانت کرده است؛ پس با خیال راحت برانید. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات پس از فروش لاستیک کویر تایر از شرایط مندرج در آن مطلع شوید.

بهترین لاستیک ایرانی یزد تایر

 لاستیک یزد تایر

یزد تایر، همیشه توانسته رضایت مشتریان خود را به دست بیاورد. و خود را به راحتی در میان بهترین لاستیک‌های ایرانی جای دهد. این برند ایرانی، هم قیمت مناسبی دارد و هم در تولید محصولات خود، از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند. با خرید لاستیک ایرانی یزد تایر، می‌توانید عملکرد و طول عمر قابل ملاحظه‌ای از لاستیک را دریافت کنید. این شرکت برای تولید محصولات خود از فناوری وردشتاین هلند استفاده می کند. این موضوع باعث شده تا محصولات شرکت یزد با کیفیت بسیار بالایی به دست مصرف کننده برسد.

همچنین شرکت یزد تایر را می‌توان اولین تولید کننده لاستیک با کد سرعت V در ایران دانست که اقدام به تولید تایرهای اسپرت از رینگ 16 اینچی به بالا کرده است. علاوه بر این کیفیت بالای محصولات این شرکت باعث شده تا تایرهای آن را به عنوان لاستیک فابریک برای بسیاری از خودروهای تولید داخل استفاده کنند.

یزد تایر تایرهای نخی خود را بمدت 30 ماه و تایرهای رادیال سیمی را به مدت 36 ماه از زمان تولید ضمانت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات پس از فروش لاستیک یزد تایر از شرایط مندرج در آن مطلع شوید.

سپهر تایر تمام تلاش خود را کرده است، تا بهترین قیمت و کیفیت را به شما مشتریان گرامی ارائه دهد. شما می‌توانید جهت مشاهده انواع لاستیک‌های یزد تایر به صفحه لاستیک یزد تایر مراجعه نمایید. و اطلاعات و قیمت انواع سایزها و گل‌ها را مشاهده نمایید.

بهترین لاستیک ایرانی گلدستون

لاستیک گلدستون

برند گلدستون را می‌توان یکی از جدید‌ترین برندهای تولید کننده لاستیک در ایران به حساب آورد. و از زیر مجموعه های شرکت آرتاویل تایر است که فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرده است. که دارای یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید لاستیک در شمال غرب کشور است. و طیف وسیعی از لاستیک‌های سواری، بایاس و TBR را تولید می‌کند.

با تغییراتی که در فناوری ساخت لاستیک ایرانی در کارخانه گلدستون صورت گرفته، کیفیت ساخت تایرهای این برند لاستیک‌سازی ایرانی، در مقایسه با گذشته، به مراتب بهتر شده است. لاستیک های گلدستون با استفاده از تکنولوژی و مواد اولیه به کار گرفته شده برای تولید لاستیک یزد تایر، تولید می شوند. همین موضوع باعث شده تا لاستیک‌های گلدستون کیفیت به مراتب بهتری داشته باشند. قیمت لاستیک‌های گلدستون نیز مناسب بوده و در مقایسه با کیفیت آن، مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

مدت گارانتی لاستیک خودرو برای این برند، 30 ماه تعیین شده است.

بهترین لاستیک ایرانی ایران تایر

لاستیک ایران تایر

شرکت ایران تایر یکی از قدیمی ترین تولید کننده‌های لاستیک در ایران است که فعالیت خود را از سال 1343 آغاز کرده است. ایران تایر طیف وسیعی از لاستیک‌های سواری، بایاس و TBR را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت در سال‌های اخیر اقدام به خرید تکنولوژی ساخت شرکت ماتادور کرده است. اما همچنان لاستیک‌های ایران تایر از لحاظ عمکلرد و کیفیت در سطح پایین‌تری در مقایسه با سایر لاستیک‌های سواری ایرانی قرار دارد.

مدت گارانتی لاستیک های ایران تایر، 4 سال می باشد. یعنی خریداران از تاریخی که بر روی لاستیک، درج شده است به مدت 4 سال، فرصت دارند تا از خدمات پس از فروش آن، استفاده نمایند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات پس از فروش لاستیک ایران تایر از شرایط مندرج در آن مطلع شوید.

بهترین لاستیک ایرانی دنا

لاستیک دنا

لاستیک دنا نیز به لحاظ کیفیت و عملکرد، در میان بهترین لاستیک‌های ایرانی، بسیار خوب بوده و توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. در واقع زمانی که برند دنا را برای خرید لاستیک خودرو انتخاب می‌کنید، می‌توانید این اطمینان خاطر را داشته باشید که رانندگی لذت‌بخش، راحت و امنی را تجربه کنید. یکی از مزایای لاستیک‌های دنا، عمر طولانی آنها است که باعث کاهش هزینه های تعویض لاستیک خودرو می‌شود. همچنین، لاستیک‌های دنا با کاهش صدا و لرزش هنگام رانندگی، تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشند.

مدت زمان گارانتی این برند ایرانی، 3 سال تعیین شده است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خدمات پس از فروش لاستیک دنا از شرایط مندرج در آن مطلع شوید.

کدام لاستیک ایرانی طول عمر بیشتری دارد؟

میزان عمر لاستیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نحوه‌ی استفاده‌ از تایر می‌باشد. میزان مسافت طی شده، ترمز زیاد، کیفیت جاده‌ها، سالم بودن جلو بندی، تابش نور آفتاب و سرمای زیاد همگی عواملی هستند که بر میزان سایش لاستیک اثر گذار هستند؛ و طول عمر لاستیک را تعیین می‌کنند.

میزان سایش لاستیک‌های ماشین به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به صورت دقیق تعیین کرد که چقدر زمان طول می‌کشد تا عمق آج یک لاستیک به حداقل برسد. اما برخی از عواملی که بر میزان سایش لاستیک‌ها تأثیر می‌گذارند؛ عبارتند از:

شرایط رانندگی: شرایط جاده و هوا (مانند آب و هوای سرد، گرم، باران، برف و ) می‌توانند سرعت سایش لاستیک‌ها را افزایش دهند.

فشار هوا: تنظیم باد لاستیک و حفظ فشار هوا در محدوده توصیه شده توسط سازنده لاستیک، می‌تواند عمر لاستیک‌ها را افزایش دهد.

نوع رانندگی: رانندگی سریع و سرعت بالا می‌تواند باعث سایش سریع‌تر لاستیک‌ها شود.

کیفیت و نوع لاستیک: لاستیک‌های با کیفیت بالا معمولاً سایش کمتری دارند.

نحوه نگهداری: نظارت منظم و حفظ وضعیت لاستیک‌ها از جمله عمق خطوط سایش مهم می‌باشد.

به طور معمول، لاستیک‌ها به ازای هر ۴۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ کیلومتر سایش باید تعویض شوند، اما این مقدار ممکن است متغیر باشد و نیاز به تعویض زودتری داشته باشند. برای اطمینان از وضعیت لاستیک‌ها و ایمنی در رانندگی، توصیه می‌شود به صورت دوره‌ای وضعیت لاستیک‌ها را بررسی کرده و از تعویض به موقع آنها اطمینان حاصل کنید.

اگر همه لاستیک های ایرانی را در یک شرایط مساوی قرار دهیم؛ عنوان بالاترین طول عمر لاستیک‌ به ترتیب به لاستیک‌های بارز، لاستیک‌های یزد تایر و در آخر لاستیک‌های کویر تایر تعلق می‌گیرد.

کدام لاستیک ایرانی کیفیت بهتری دارد؟

کیفیت لاستیک های ایرانی در سال های اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. با این حال کیفیت تایرهای تولیدی برخی از شرکت‌های تولید کننده در سطح بسیار بالاتری از دیگر تولید کننده‌ها قرار می‌گیرند. در بین شرکت‌های تولید کننده لاستیک در ایران، تولیدات شرکت یزد تایر را می‌توان جزو با کیفیت‌ترین تایرهای ایرانی دانست. و بعد از آن لاستیک‌های تولید شده توسط شرکت بارز کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.

در این بین شرکت کویر تایر در چند سال اخیر تمرکز بسیار زیادی را روی کیفیت تایرهای تولیدی خود داشته است و همین موضوع باعث شده تا لاستیک‌های تولیدی این برند در جایگاه سوم با کیفیت‌ترین لاستیک‌های ایرانی قرار بگیرد. و در آخر این رده بندی می‌توان لاستیک‌های تولیدی شرکت گلدستون و ایران تایر را جزو لاستیک‌های سواری با کیفیت نسبتا خوب قرار داد.

کدام لاستیک ایرانی نرم تر است؟

بسیاری از راننده‌ها، در هنگام خرید لاستیک جدید برای اتومبیل‌شان به دنبال تایرهایی هستند که سواری نرم و راحتی برایشان فراهم آورد. نرم بودن لاستیک و به خصوص دیواره‌ی آن باعث جذب بهتر تکانه‌ها و لرزش‌های جاده می‌شود و سواری راحت، نرم و کم صدایی را برای اتومبیل و سرنشینان آن فراهم می‌کند.

در بین برندهای ایرانی می‌توان لاستیک یزد تایر را به عنوان نرم‌ترین لاستیک‌ ایرانی موجود در بازار به حساب آورد. لاستیک‌های تولیدی این برند دیواره و آج بسیار نرمی را در بین تمامی لاستیک‌های ایرانی دارند. و بعد از آن می توان لاستیک‌های تولید کویر تایر را جزو راحت‌ترین و نرم‌ترین لاستیک‌های ایرانی به حساب آورد. همین موضوع باعث شده تا لاستیک‌های این شرکت که برای اتومبیل‌های وارداتی تولید می‌شود، مصرف کننده‌های زیادی را به سمت خود جذب کند.

و در رده سوم راحت‌ترین و نرم‌ترین لاستیک ایرانی می‌توان تایرهای شرکت بارز را قرار دارد. البته حتما می‌بایست این نکته را در هنگام خرید لاستیک بارز در نظر داشته باشید که لاستیک‌های سواری و رادیال به دو دسته اسپرت و راحتی سرنشینان تقسیم می‌شوند. تایرهای از نوع راحتی سرنشینان نرم‌تر از نوع اسپرت می‌باشند و با همین هدف تولید شده‌اند.

نتیجه گیری

اکنون شما می‌توانید بهترین لاستیک ایرانی را براساس شرایط مورد نظر خود انتخاب کنید. هر کدام از لاستیک‌های ایرانی کیفیت و ویژگی‌های متفاوتی دارند. و از لحاظ کیفیت، عملکرد و قیمت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. لاستیک‌های تولیدی شرکت یزد تایر، بارز و کویر در بالای این رده بندی از لحاظ کیفیت و عملکرد قرار دارند و همچنین قیمت بالاتری هم نسبت به سایر برند ها مثل گلدستون و ایران تایر دارند.

 

رینگ-لاستیک-سپهر-تایر